8 Ekim 2012 Pazartesi

Kitap eleştirileri yazarak para kazanmak


Hiç belirli bir kitap okudunuz mu? Ve bu kitabın ne kadar iyi yada kötü olduğunu düşünen gerçekten güçlü bir fikriniz oldu mu? Ve bu fikirlerden para kazanmayı hiç düşündünüz mü?



Fırsatlar sahip olmadıklarınızdır, böyle olduğu halde eğer istekli bir okuyucuysanız ve her zaman bir sürü kitap bitiriyorsanız, sizde yapıyor olabilirsiniz.Herbir kitabın sonunda, yapılan hızlı bir eleştiri için, size bir sonraki kitabınızda harcanmak üzere tomarla para kazandırabilir.
İnternette para kazanmak için yazmanın bir sürü yolları vardır.Ancak kitap eleştirileri yazmak popüler olanlardan biri değildir.İnsanlar direkt makale yazma eğilimindedirler ki bu kaleminizle para kazanmanın bilinen en iyi yoludur.(yada bu durumda yazan parmaklarınız,…)Ve bu yol, eleştirilerle uğraşmak isteyen kişiler için iyi bir fırsat sağlar.

Öyleyse kitap eleştirileri ile para kazanmaya nasıl başlayabilirsiniz?



Eleştirilerinizi satabileceğiniz birçok yol vardır.Hem internet ortamında hem de internet olmaksınız, talep eden pazarlar doğrultusunda onları gerçekten satabilirsiniz.


En iyi ilk adım kitap eleştirilerine ödeme yapan internet sitelerini araştırmaktır.Bazı yazmaya dayalı siteler vardır ki eleştirilerinizin kaç kişi tarafından görüntülendiğine göre ödeme yaparlar, örneğin Helium mesela.Diğer internet siteleri eleştirilerinizi almak isteyen kişiye doğrudan satış yapmanıza izin verir.Bu çeşit internet sitelerine en iyi örnek Constant Content’dir.Kendi fiyatınızı belirler, ne çeşit ve ne uzunlukta bir yazı istediğinizi yazarsınız.Burası kitap eleştirilerinizi satmanız için iyi bir yer olabilir.
Fakat doğrudan belirli bir pazara satmak istiyorsanız, yazılarınızı (yada yazılar hakkındaki düşüncelerinizi) belirli bir yayınevi editörüne kaydettirmeniz gerekebilir.Müdavim bir yazar tarafından ele alınmayan bir kitap eleştiri köşesinin olup olmadığını görmek için yerel gazete ve dergileri araştırınız.Öte yandan, konularını sevdiğiniz belirli bir dergide düzenli eleştiri yazmayı talep edebilirsiniz.Pek çok insan, hizmetlerini bu şekilde sunarak devamlı bir iş yapmaya başlarlar.


Başarılı bir eleştiri yazmanın püf noktası insanların sizden talep ettiği şekilde yazmanızdır.Onlar sadece 300 kelime isterken sizin 500 kelime yazmanız doğru değildir.Düzenli, belli sıklıkta ve herşeyi istenilen aralık miktarlarına göre yazmayı öğrenmek zorundasınız, aksi taktirde eleştiri yazılarında başarılı olamazsınız.


Asıl eleştirinizi yazmadan önce, nasıl yapılacağını anlamak için birkaç deneme yapınız.Ayrıca, uzmanların yardım ettiği, düşünce ve fikirlerinizi doğru şekilde kullanarak nasıl iyi yazabileceğiniz hakkında tavsiyelerde bulundukları bol miktarda yazma tabanlı internet siteleri ve blogları vardır.Ayrıca bu sitelerde iyi eleştiriler arayan yeni iletişim adresleri de verilmektedir.Böylece kariyerinizdeki patmayı gerçekleştirebilirsiniz.


Bu arada eleştiri işi sadece kitaplarla sınırlı değildir.Şayet birçok farklı konuda özlü sözlü eleştiriler yazma beceriniz varsa neden başka konularda da yazmıyorsunuz? Günlük ürünlerden, arabalara, elektronik eşyalara kadar ve hatta düşünebileceğinizden fazla birçok konuda yazacağınız eleştirileriniz için gerek nakit gerekse senetle ödeme yapan birçok internet sitesi bulunmaktadır.
Kısaca, araştırmanızı yapar ve hakkında yazabileceğiniz pazarları listelerseniz ikinci bir maaş kazanabilirsiniz.Bu konu üzerinde zamanınızı harcayın ve ilk olarak yazım aşamalarını öğrenin.Eğer iyi bir başlangıç yaparsanız göz açıp kapayana kadar çok para kazanabilirsiniz. Yaşam için yazmaya hevesli misiniz? Neden aşağıdaki kutuya bizim için bir yorum yazarak başlamıyorsunuz?






Bu işi yapmak isteyenler , Müracat ve Detaylı bilgi için 

Lütfen  Altta Yorum kısmına isim ve maillerini girerek bildirsinler. 

11 yorum:

  1. Çok fazla kitap okuyan ve amatörce kitap yazmaya çalışan biriyim. Bunu değerlendirmek istiyorum. Eleştiri yapabilmek için çok fazla kitap okuyor olmalısınız. Benimde kitaplarla aram iyi. sanırım iyi bir eleştirmen de olabilirim.
    birselsafak2016@mynet.com

    YanıtlaSil
  2. Yeniyenimuzikler.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  3. Yeniyenimuzikler.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  4. Yeniyenimuzikler.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  5. Berçem Gürbüz
    bercem_gurbuz@hotmail.com

    YanıtlaSil
  6. Açık olcam bu eleştiri için cok heyecanlıyım.. 😊 Bu seferlik kitabı anlatmicam. Çünkü anlatılmaz yaşanır. (Yazdığım yazı saçma olacak mı? Daha önce yapılan eleştirileri okuyup onlardan fikir almali miydim? Aman bosver belki kimse bu yazıyı okumycak bile. Zaten kitabı okumak isteyen benim eleştirime kalmadı değil mi?)
    Kitabı nasil okumanız gerektiği hakkında naçizane fikrimi suncam (Hah sen kimsin ki kitap okuma taktiği vereceksin. Herkesin bi okuma tarzı vardır. Ama bn okurken çok zorlandm Albay im başkaları da zorlansn istemem.)
    Kitabın yaklaşık 100. Sayfasına kadar dilini çözemedim diyebilirim. (Bunu neden söylüyorsun senin akilsiz olduğunu düşünecekler. Hayır albayım aslında çok zekiyim belki herkesten daha zekiyim sadece kendimi veremedim benim kafam da binlerce düşünce varken Hikmet'in düşüncelerine yetişemedim.)
    Aynı sayfayı üç kere okuduğum oldu ve her defasında daha önce okumamışim gibi hissettim sanırım kitabı ve yazarı özel kılan da bu. En uzun surede bitirdiğim kitaptı. Ve açıkçası bir kez daha okumam gerektiğini düşünüyorum. (Neden bir kere daha okuyacaksın ilkinde anlamadın mı ha ha. Diğer okuyanlar nasıl anladı da bu kitap bu kadar övülüyor. Bunu kendime bende sordum albayım ve anladım ki insanlar karmaşık şeyleri daha çok seviyorlar. Anlamadıkları yerleri kendi istedikleri gibi doldurmak daha işlerine geliyor. Hatta albayım bazi yerleri bence okumuyorlar sadece mış gibi yapıyorlar. Zaten hepimiz böyle yapmıyor muyuz?  Seviyor MIŞ gibi yapıyoruz
    Özlüyor MIŞ gibi yapıyoruz
    Güveniyor MIŞ gibi yapıyoruz
    Haklıy MIŞ gibi yapıyoruz
    Hak veriyor MIŞ gibi yapıyoruz
    Savunuyor MIŞ gibi yapıyoruz... Sanırım bende bir Hikmet BENOL oldum... (O balkondan kazara düşmedim albayım ben atladım..)
    Ve ne yazık ki bu yazıda ki ayrıntıları sadece kitabı okuyanlar anlayacak. İç seslerin çılgınca anlatıldığı çılgınca bir kitap teşekkürler #oguzatay
    teşekkürler #hikmetbenol teşekkürler #albayim
    Ve teşekkürler kafamın içinde ki tilkiler keşke hepiniz bir avcı tuzağıyla ölseniz (hayır ben bir hayvanseverim albayım kafamdaki tilkilerden bahsediyorum.)
    Keşke nesliniz tükense tüm dünya sizin adınıza belgeseller çekse (hayır tabi ki kafamın icini inceleyemezler zaten benim kafamdaki tilkiler ölümsüzler her gün daha da çoğalıyorlar ha ha..

    YanıtlaSil
  7. berenhtp1@gmail.com mailimden ulaşabilirsiniz. Vakit ayırabilir ve severek yaparım.

    YanıtlaSil
  8. Beren Hatipoğlu berenhtp1@gmail.com

    YanıtlaSil
  9. bireylulmasali43@gmail.com
    Geri dönüşünüzü bekliyorum.

    YanıtlaSil